
ГА  «БелАруская  
асАцЫЯцЫя  

журнал ІстАў»

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

w w w.baj.by Травень–чэрвень 2013

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ



Беларусь часта папракаюць у адсутнасці свабоды слова. 
Наогул у гэтым смешна сёння папракаць са з’яўленнем 
інтэрнэту. Звычайна пра гэта кажуць крывадушныя людзі. 
Самі яны цудоўна разумеюць,што няма ў свеце абсалют-
най свабоды. Той, хто не залежыць ад ураду, залежыць 
ад уласніка выдання, ад рэкламадаўцаў, ад капрызаў пуб-
лікі, у рэшце рэшт, ад памылак, эмоцыяў і памылковых 
поглядаў уласных журналістаў.

Аляксандр Лукашэнка, Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь

Як ні дзіўна, беларускі прэзідэнт мае рацыю, калі кажа, 
што свабода слова ў Беларусі існуе дзякуючы інтэрнэту. 
Насамрэч Сетка застаецца адзінай сферай свабодна-
га распаўсюду інфармацыі. Але гэта ніяк не апраўдвае 
драконаўскіх медыйных законаў, эканамічнай дыскрымі-
нацыі незалежных СМІ, фізічнага гвалту супраць журна-
лістаў з боку праваахоўных органаў – тых фактаў, якія па-
цвярджаюць, што сітуацыя са свабодай слова ў Беларусі 
вельмі далёкая ад ідэальнай. Дый Байнэт застаецца ад-
носна свабодным насуперак відавочным спробам беларус-
кіх уладаў узяць яго пад кантроль.

Андрэй Аляксандраў, “Index on Censorship”  
(«Індэкс цэнзуры»), Лондан

02

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://www.belta.by/ru/all_news/president/Lukashenko-uprekat-Belarus-v-otsutstvii-svobody-slova-v-vek-Interneta-smeshno_i_638636.html
http://www.baj.by/be/node/21297
http://www.baj.by/be/node/21297


ЗМЕСТ:

Асноўныя падзеі ў сферы СМІ  
ў траўні-чэрвені 2013 г.  . . . . . . . . . . . . . . . . .                  4

Рэйтынгі, індэксы, статыстыка  . . . . . . . . . . .            11

03

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ



АСНОЎНЫЯ ПАДЗЕІ  
Ў СФЕРЫ СМІ  
Ў ТРАЎНІ-ЧЭРВЕНІ 2013 Года 

• �Набыццё законнай моцы судовым рашэн-
нем пра прызнанне фотаальбома «Прэс-фота 
Беларусі 2011» экстрэмісцкімі матэрыяламі і 
яго знішчэнне;

• �затрыманні і арышты журналістаў; 

• �абвінавачанні журналістаў у супрацоўніцтве 
з замежнымі СМІ;

• �вынясенне пракуратурай афіцыйнага папярэд-
жання журналісту  «Радыё Свабода» за ды-
скрэдытацыю Рэспублікі Беларусь;

• �заява КДБ пра спыненне крымінальнага перас-
леду фотажурналіста Антона Сурапіна;

• �вяртанне ў падпісны каталог газеты «Борисов-
ские новости».

Рашэнне пра прызнанне  
фотаальбома «Прэс-фота Беларусі 2011» 
экстрэмісцкімі матэрыяламі  
набыло законную моц

24 чэрвеня касацыйная калегія Гарадзенска-
га абласнога суду адмовіла фотажурналістам Юліі 
Дарашкевіч і Вадзіму Заміроўскаму ў задавальненні 
скаргі на рашэнне суду Ашмянскага раёна Гарадзен-
скай вобласці пра прызнанне альбома «Прэс-фота 
Беларусі 2011» экстрэмісцкімі матэрыяламі. Судо-
вае рашэнне набыло законную моц.

04

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://www.baj.by/ru/node/20788
http://www.baj.by/ru/node/20788


Фотаальбом «Прэс-фота Беларусі 2011» вы-
дадзены па выніках конкурсу прэс-фатаграфіі 
Беларусі, які праводзіцца з 2010 г.; у журы 
конкурсу ўваходзяць вядомыя фатографы з роз-
ных краінаў. Альбом быў надрукаваны ў 2012 
г. і вольна прадаваўся ў краіне. Фотаздымкі з 
альбома (работы фіналістаў фотаконкурсу) без 
негатыўных наступстваў публікаваліся ў бела-
рускіх перыядычных выданнях і размяшчаліся ў 
стужках інфармацыйных агенцтваў. У лістападзе 
2012 г. на беларуска-літоўскай мяжы мытнікі 
канфіскавалі 41 асобнік фотаальбома ў журна-
лістаў Юліі Дарашкевіч, Аляксандра Васюковіча 
і Вадзіма Заміроўскага. 18 красавіка суд Аш-
мянскага раёна Гарадзенскай вобласці пры-
знаў фотаальбом «Прэс-фота Беларусі 2011» 
экстрэмісцкімі матэрыяламі, задаволіўшы тым 
самым заяву Ўпраўлення Камітэта дзяржаўнай 
бяспекі (КДБ) па Гарадзенскай вобласці. Павод-
ле рашэння суда альбомы павінны быць знішча-
ныя.

Затрыманні і арышты журналістаў 

6 траўня супрацоўнікі міліцыі без усялякіх на 
тое нагодаў затрымалі журналістаў Аляксандра 
Ярашэвіча і Дзмітрыя Галко. Журналісты незадоў-
га да затрымання здымалі вызваленне грамадскіх 
і палітычных актывістаў, якія адбылі адміністра-
цыйны арышт пасля санкцыянаванай уладамі акцыі 
апазіцыі «Чарнобыльскі шлях», што прайшла 26 
красавіка і была прысвечана чарговай гадавіне 
катастрофы на Чарнобыльскай АЭС. 7 траўня суд 
Маскоўскага раёна г. Мінска (суддзі Яўген Хаткевіч 
і Таццяна Мотыль) асудзіў журналістаў на 10 і 12 
сутак адміністрацыйнага арышту. Яны былі абві-
навачаныя ў непадпарадкаванні законным патра-
баванням супрацоўнікаў міліцыі. Сведкамі ў судзе 
выступалі міліцыянеры, якія затрымалі журналістаў 
напярэдадні. 

Самавольныя затрыманні і наступны арышт 
журналістаў былі праведзены па тым жа сцэна-
ры, што і 26 красавіка, калі былі затрыманыя 

05

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://pressphoto.by/?p=402#more-402


журналісты А.Ярашэвіч і Генадзь Барбарыч. 29 
красавіка яны былі асуджаныя на трое сутак ад-
міністрацыйнага арышту нібыта за непадпарад-
каванне патрабаванням супрацоўнікаў міліцыі. 
Суд не звярнуў увагі на яўныя супярэчнасці ў 
паказаннях супрацоўнікаў міліцыі, якія не змаг-
лі нават дакладна назваць месца затрымання 
журналіста. Паколькі рэпарцёры, затрыманыя ў 
пятніцу ўвечары, адседзелі ў ізалятары для за-
трыманых двое сутак да суду, яны былі вызвале-
ныя ў панядзелак праз некалькі гадзінаў пасля 
вынясення судовага рашэння. 

8 траўня Беларуская асацыяцыя журналістаў вы-
казала пратэст у сувязі з адвольнымі затрыманнямі 
і адміністрацыйнымі арыштамі журналістаў, якія вы-
конвалі свае прафесійныя абавязкі, і звярнулася 
да кіраўнікоў МУС, пракуратуры, Следчага камітэта 
і Міністэрства юстыцыі з патрабаваннем аднавіць 
правы журналістаў і прыцягнуць вінаватых да адказ-
насці. Дзяржаўныя органы абмежаваліся адпіскамі. 
Суд касацыйнай інстанцыі адхіліў скаргі журналістаў. 
Яны збіраюцца працягнуць абскарджванне судовых 
пастановаў у парадку нагляду. 

16 чэрвеня ў Стаўбцоўскім раёне Мінскай воблас-
ці затрымалі журналіста Аляксандра Сіліча падчас 
здымкаў у мясцовасці, дзе быў заўважаны паморак 
свінняў. Пасля 3 гадзінаў затрымання і складання 
пратаколу журналіст был адпушчаны. 

27 чэрвеня ў Мінску каля аднога з гандлёвых 
цэнтраў былі затрыманыя карэспандэнт «Радыё 
Свабода» Ігар Карней, карэспандэнт газеты «На-
родная Воля» Алесь Сівы і журналістка інтэрнэт-
парталу TUT.by Наталля Касцюкевіч. Журналісты 
былі затрыманыя разам з лідарам грамадскага 
аб’яднання прадпрымальнікаў «Перспектыва» Ана-
толем Шумчанкам. Яны рыхтавалі матэрыял пра 
агульнанацыянальны страйк прадпрымальнікаў, 
прызначаны на 27 чэрвеняя. Па дарозе з рын-
ку «Ждановічы» ў ГЦ «Паркінг» машыну з журна-
лістамі і прадпрымальнікам заблакавалі людзі ў 
цывільнай вопратцы. Невядомыя выцягнулі людзей 
з машыны, перасадзілі ў мікрааўтобус і адвезлі ва 
ўчастак. У Цэнтральным і Савецкім РУУС г. Мінска, 

06

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://www.baj.by/ru/node/20787
http://www.baj.by/ru/node/20787
http://www.baj.by/ru/node/21052
http://www.baj.by/ru/node/21364
http://www.baj.by/ru/node/21364
http://www.baj.by/ru/node/21364
http://www.baj.by/ru/node/21364
http://euroradio.fm/z-za-chago-pradprymalniki-abvyashchayuc-strayk


куда меркавана даставілі затрыманых, катэгарычна 
адмаўлялі гэта. Пратрымаўшы журналістаў каля 
гадзіны ў аддзяленні міліцыі Цэнтральнага раёна 
г. Мінска, усіх вызвалілі без складання пратаколу 
(А. Шумчанка быў асуджаны на 5 сутак адміністра-
цыйнага арышту).

Журналістаў абвінавачваюць 
у супрацоўніцтве з замежнымі СМІ

22 траўня ў Кастрычніцкім РУУС (раённым 
упраўленні ўнутраных спраў) Магілёва апыталі не-
залежную журналістку Аліну Скрабунову. Пытанні, 
якія задавалі ў РУУС А. Скрабуновай, датычыліся 
супрацоўніцтва з польскім тэлеканалам «Белсат». 
Журналістка адмовілася адказваць на іх, спаслаў-
шыся на арт. 27 Канстытуцыі (згодна з арт. 27 
Канстітуцыі ніхто не павінен быць прымушаны да-
ваць паказанні і тлумачэнні супраць самога сябе і 
блізкіх родзічаў).

24 траўня ў Гомельскую абласную пракуратуру вы-
клікалі старшыню Гомельскага філіялу ГА «БАЖ» 
Анатоля Гатоўчыца. Нагодай для гэтага стаў тэлесю-
жэт, паказаны за месяц да таго тэлеканалам «Бел-
сат», у падрыхтоўцы якога абвінавацілі А. Гатоўчыца. 
Журналіст патлумачыў у пракуратуры, што з’яўляецца 
супрацоўнікам інфармацыйнага агенцтва «БелаПАН» і 
не мае датычення да з’яўлення сюжэту на «Белсаце». 

30 траўня журналістка Вольга Чайчыц атры-
мала пісьмовае папярэджанне ад пракуратуры 
Смалявіцкага раёна Мінскай вобласці за супрацоў-
ніцтва з тэлеканалам «Белсат». Папярэджанне было 
вынесена ў сувязі з прысутнасцю журналісткі на гра-
мадскім абмеркаванні праекту Кітайска-беларускага 
індустрыяльнага парка пад Смалявічамі, якое прай-
шло ў красавіку.

7 чэрвеня пракуратура Смалявіцкага раёна папя-
рэдзіла за супрацоўніцтва з тэлеканалам «Белсат» 
Аляксандра Сіліча, які таксама прысутнічаў на гра-
мадскім абмеркаванні праекту кітайска-беларускага 
парка.

07

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ



Паводле дадзеных Беларускай асацыяцыі журна-
лістаў, у чэрвені папярэджанне пракуратуры за су-
працоўніцтва з «Белсатам» атрымаў як мінімум яшчэ 
адзін журналіст.

“Белсат" з 2007 г. вяшчае з тэрыторыі Польшчы 
на Беларусь; аснову яго праграмаў складаюць 
матэрыялы, якія робяць беларускія журналіс-
ты для беларускіх грамадзянаў. З 2008 г. тэ-
леканал некалькі разоў безвынікова спрабаваў 
атрымаць дазвол на адкрыццё ў Беларусі кар-
пункту. Журналісты, якія супрацоўнічаюць з 
“Белсатам”, пастаянна зазнаюць пераслед з 
боку беларускіх уладаў на той падставе, што 
заканадаўства забараняе дзейнасць у Беларусі 
журналістаў замежных СМІ (у тым ліку бела-
рускіх грамадзянаў) без акрэдытацыі. Гэтае 
палажэнне супярэчыць арт. 19 Міжнароднаго 
пакту аб грамадзянскіх і палітычных правах, 
ратыфікаванага Беларуссю.

Пракуратура вынесла афіццыйнае 
папярэджанне журналісту  
«Радыё Свабода» за дыскрэдытацыю 
Рэспублікі Беларусь

8 траўня пракуратура Мінска вынесла афіцыйнае 
папярэджанне журналісту «Радыё Свабода» Алегу 
Груздзіловічу. Нагодай для гэтага паслужылі матэ-
рыялы Груздзіловіча пра тое, як ахоўваецца мінскае 
метро, напісаныя на падставе журналісцкага экспе-
рыменту, а таксама яго кніга «Хто ўзарваў мінскае 
метро». Гаворка ў кнізе і журналісцкіх матэрыялах 
вядзецца пра выбух у мінскім метро ў красавіку 
2011 г., у ажыццяўленні якога былі абвінавачаныя 
і прысуджаныя да смяротнага пакарання двое бе-
ларускіх грамадзянаў (прысуд прыведзены ў выка-
нанне). 

У папярэджанні, падпісаным першым намеснікам 
пракурора Мінска Ўладзімірам Раманоўскім, журна-
ліста «Радыё Свабода» абвінавачваюць у распаўсюдзе 
неаб’ектыўнай свядома скажонай інфармацыі пра 
Беларусь і ў тым, што ў сваёй кнізе ён «ставіць пад 

ph
ot
o.
by

m
ed

ia
.n
et

08

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://belsat.eu/en/o_nas/
http://belsat.eu/en/o_nas/
http://www.baj.by/ru/node/20788
http://www.baj.by/ru/node/20788
http://www.baj.by/ru/node/20788


сумніў аб’ектыўнасць афіцыйных вынікаў расследа-
вання крымінальнай справы па тэракце ў мінскім 
метро, а таксама справядлівасць беларускай судо-
вай сістэмы ў цэлым».

КДБ паведаміла пра спыненне 
крымінальнага пераследу фотажурналіста 
Антона Сурапіна 

28 чэрвеня агенцтва БелТА са спасылкай на пер-
шага намесніка начальніка КДБ Ігара Сяргеенка 
паведаміла пра завяршэнне расследавання крымі-
нальнай справы па «плюшавым дэсанце», адным 
з фігурантаў якой выступаў фотажурналіст Антон 
Сурапін. 

29 чэрвеня кіраўнік прэс-службы КДБ Артур Стрэх 
паведаміў агенцтву Інтэрфакс пра тое, што крымі-
нальны пераслед А.Сурапіна «матывавана спынены».

20-гадовы студэнт Інстытута журналістыкі Бела-
рускага дзяржаўнага ўніверсітэта Сурапін пер-
шым выклаў у інтэрнэце фатаграфіі цацачных 
мядзведзяў з лозунгамі ў абарону свабоды сло-
ва, скінутых 4 ліпеня 2012 г. з лёгкаматорна-
го самалёта пасля незаконнага перасячэння ім 
беларуска-літоўскай мяжы (мэтай гэтай акцыі су-
працоўнікі шведскай піяр-кампаніі Studio Total на-
звалі падтрымку свабоды слова ў Беларусі). 13 
ліпеня ў кватэры Антона Сурапіна правялі воб-
шук, пасля чаго ён быў затрыманы. У журналіста 
канфіскавалі камп’ютэр і фотакамеру. А. Сурапін 
утрымліваўся пад вартай больш за месяц, адва-
кату было забаронена паведамляць не толькі пра 
следчыя дзеянні з удзелам журналіста, але нават 
пра ягоны працэсуальны статус. Толькі 7 жніўня 
КДБ Беларусі паведаміў, што А.  Сурапіну прад’-
яўлена абвінавачанне ў пасобніцтве незаконна-
му перасячэнню мяжы. Арышт Антона Сурапіна 
ўзначаліў дзясятку абсурдных арыштаў года, 
складзеную Amnesty International. 

17 жніўня пасля выступленняў беларускай і між-
народнай грамадскасці ў абарону А.  Сурапіна 

ph
ot
o.
by

m
ed

ia
.n
et

ph
ot
o.
by

m
ed

ia
.n
et

09

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://www.baj.by/ru/node/21395
http://www.belta.by/ru/all_news/society/Rassledovanie-po-delu-o-pljushevom-desante-zaversheno---KGB_i_639603.html
http://www.belta.by/ru/all_news/society/Rassledovanie-po-delu-o-pljushevom-desante-zaversheno---KGB_i_639603.html
http://www.belta.by/ru/all_news/society/Rassledovanie-po-delu-o-pljushevom-desante-zaversheno---KGB_i_639603.html
http://www.interfax.by/
http://www.kgb.by/press/inform/321.html
http://www.kgb.by/press/inform/321.html
http://blog.amnestyusa.org/music-and-the-arts/10-absurd-and-unjust-arrests-of-2012/
http://blog.amnestyusa.org/music-and-the-arts/10-absurd-and-unjust-arrests-of-2012/
http://blog.amnestyusa.org/music-and-the-arts/10-absurd-and-unjust-arrests-of-2012/
http://baj.by/en/node/13036
http://baj.by/en/node/13036


ён быў вызвалены пад падпіску пра нявыезд. 
З моманту вызвалення з-пад варты ніякіх след-
чых дзеянняў з удзелам А. Сурапіна не право-
дзілася і ягоны працэсуальны статус быў невя-
домы.

Праз 8 гадоў недзяржаўную газету  
вярнулі ў падпісны каталог

З 1 чэрвеня 2013 года на рэгіянальную газету 
«Борисовские новости» зноў можна падпісацца ў 
аддзяленнях «Белпошты» Мінскай вобласці. Газета 
была выключана з падпісных каталогаў дзяржаўна-
га манапаліста «Белпошта» напярэдадні выбараў 
2006 г. Адначасова была спынена рэалізацыя вы-
дання ў розніцу кіёскамі «Саюздруку» (дзяржаўная 
рознічная сетка продажу перыядычных выданняў). 
Праблемы з рознічным продажам газеты ў кі-
ёсках «Мінаблсаюздруку» не вырашаны дагэтуль. 
У асноўным выданне распаўсюджваецца праз рэ-
дакцыйную падпіску, пры дапамозе грамадскіх 
распаўсюджвальнікаў і праз гандлёвую сетку прыват-
нікаў (крамы, рынкі). Камерцыйныя кропкі гандлю, 
між тым, знаходзяцца пад ціскам мясцовых уладаў.

«Борисовские новости» – грамадска-палітычны 
штотыднёвік, які выходзіць накладам 6 ты-
сяч асобнікаў. (У 1998-1999 гг. газета мела 
наклад 19  тысяч). Напярэдадні прэзідэнцкіх 
выбараў 2006 г. «Белпошта» выключыла з пад-
пісных каталогаў на 2006 год 16 недзяржаўных 
выданняў, 19 газетаў згубілі магчымасць прада-
вацца ў кіёсках «Саюздруку». Позвы рэдакцый і 
чытачоў газетаў, выкінутых з падпісных каталогаў, 
суды адмовіліся разглядаць. 

Да сённяшняга дня застаецца актуальнай пра-
блема з распаўсюдам праз сеткі «Белпошты» і (ці) 
«Саюздруку» для больш чым 10 масава-палітычных 
недзяржаўных газетаў (паводле падлікаў грамадска-
га аб’яднання «Беларуская асацыяцыя журналістаў» 
у краіне засталося не больш за 25 друкаваных пе-
рыядычных выданняў, якія асвятляюць сацыяльна-
палітычныя праблемы і не залежаць ад уладаў).

10

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://www.baj.by/ru/node/21336
http://www.baj.by/ru/node/21336
http://www.borisovnews.by/


РЭЙТЫНГІ, ІНДЭКСЫ,  
СТАТЫСТЫКА 
Колькасць карыстальнікаў інтэрнэту  
ў Беларусі за год вырасла  
больш чым на 22%

Напярэдадні Сусветнага дня электрасувязі і 
інфармацыйнай супольнасці, які адзначаецца 17 
траўня, Нацыянальны статыстычны камітэт Рэспублікі 
Беларусь (Белстат) паведаміў, што за 2012 год 
колькасць абонентаў сеткі інтэрнэт ў Беларусі вы-
расла амаль на 22,8%, перадае інфармацыйнае 
агенцтва БелаПАН. 

На пачатак года колькасць абонентаў сусветнай 
сеткі склала 8,4 млн., у тым ліку фізічных асобаў — 
7,5 млн. Доступ да інтэрнэту мелі 97% арганізацый 
краіны. Паводле дадзеных выбарачнага даследа-
вання, доля хатніх гаспадарак, якія маюць перса-
нальныя камп’ютэры, у 2012 годзе склала 51,7%; 
маюць доступ да інтэрнэту — 48,3%. 

Паслугамі сеткі інтэрнэт на пачатак 2013 года 
карысталіся 46,9% насельніцтва. Найчасцей жыха-
ры Беларусі карысталіся інтэрнэтам дома — 42,1%, 
па месцы працы (вучобы) — 2,4%, у інтэрнэт-кафэ 
(клубе), у аддзяленнях сувязі — 0,2%, у сяброў, 
родзічаў — 0,3%. 

Узрасла колькасць карыстальнікаў мабіль-
ным інтэрнэтам, што звязана з сур’ёзным 
ростам колькасці абанентаў мабільнай сувя-
зі. Калі на пачатак 2006 года на 1000 ча-
лавек насельніцтва прыходзілася 426 сотавых 

тэлефонаў, то на пачатак 2013 года іх колькасць 
павялічылася да 1128, што ў 2,6 раза больш. 
Па стане на 1 студзеня 2013 года прапускная 
здольнасць знешніх каналаў доступу ў інтэрнэт 

склала 350 Гбіт/с, павялічыўшыся за год амаль у 
два разы.

11

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://naviny.by/rubrics/computer/2013/05/17/ic_articles_128_181785/
http://naviny.by/rubrics/computer/2013/05/17/ic_articles_128_181785/


Freedom House аднёс Беларусь  
да «найгоршых з горшых» краінаў  
у сферы свабоды СМІ

Напярэдадні Сусветнага дня свабоды друку 3 
траўня Міжнародная праваабарончая арганізацыя 
Freedom House апублікавала даклад «Свабода друку 
2013».

У гэтым дакладзе арганізацыя аднесла Беларусь 
да васьмі «найгоршых з горшых» краінаў, у якіх 
«незалежныя СМІ не існуюць ці ледзьве здольныя 
працаваць, прэса выступае ў якасці рупара рэжы-
му, доступ грамадзянаў да аб’ектыўнай інфармацыі 
жорстка абмежаваны, нязгода падаўляецца шляхам 
турэмнага зняволення, катаванняў і іншых формаў 
рэпрэсіяў». Беларусь у рэйтынгу Freedom House за-
ймае 193 место з 197 і суседнічае з Экватарыяль-
най Гвінеяй, Эрытрэяй, Іранам, Кубай, Узбекістанам, 
Туркменістанам і Паўночнай Карэяй. Паводле шка-
лы, у якой «0» – найлепшая сітуацыя, а «100» – 
найгоршая, Беларусь атрымала 93 балы.

12

Травень–чэрвень 2013

ЭЛЕКТРОННЫ 
БЮЛЕТЭНЬ

СМ I
Ў БЕЛАРУСІ

http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/FOTP%202013%20Booklet%20Final%20Complete%20-%20Web.pdf
http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/FOTP%202013%20Booklet%20Final%20Complete%20-%20Web.pdf
http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/Freedom%20of%20the%20Press%202013-%20Infographic.pdf
http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/Freedom%20of%20the%20Press%202013-%20Infographic.pdf


Змест гэтага электроннага выдання абаронены нормамі Аўтарскага права.

Спасылка на ГА «Беларуская асацыяцыя журналістаў» пры выкарыстанні матэрыялаў 

ЭЛЕКТРОННАГА БЮЛЕТЭНЯ «СМІ Ў БЕЛАРУСІ» з’яўляецца абавязковай.

Выдавец: ГА «Беларуская асацыяцыя журналістаў» (ГА «БАЖ »).  

Вул. Камсамольская 7-32, 220030 Мінск, БЕЛАРУСЬ

Тэлефоны: +375 17 203-63-66, 226-70-98 Факс: +375 17 203-63-66, 226-70-98  

E-mail: press@baj.by  Web: www.baj.by

Кантакт: Бастунец Андрэй Леанідавіч, намеснік старшыні ГА «БАЖ »

ГА  «Беларуская 
асацыяцыя 

журнал істаў»

w w w.baj.by


	SMI BY № 3 (32) 2013 1
	SMI BY № 3 (32) 2013 2
	SMI BY № 3 (32) 2013 3
	SMI BY № 3 (32) 2013 4
	SMI BY № 3 (32) 2013 5
	SMI BY № 3 (32) 2013 6
	SMI BY № 3 (32) 2013 7
	SMI BY № 3 (32) 2013 8
	SMI BY № 3 (32) 2013 9
	SMI BY № 3 (32) 2013 10
	SMI BY № 3 (32) 2013 11
	SMI BY № 3 (32) 2013 12
	SMI BY № 3 (32) 2013 13

